Més informació [ Detall d'activitat

 
9003180545   Seminaris Temàtics del Laboratori de Transformació Educativa
2021-2022   Cicle de conferències. Altres
  
   25/5/2022 - 20/6/2022 (15 hores) de 17:00h a 19:00h
   DEP Departament d'Educació
   Via Augusta, 202-226 (Barcelona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei d'Innovació Educativa
  
   Sessions telemàtiques a través del canal youtube del Laboratori
  
Accessos   Veure Plànol
Tipus activitat   LAB2 Seminaris Temàtics del Laboratori de Transformació Educativa
  
  
Descripció i   Metodologia:   EL Laboratori de Transformació Educativa ofereix uns Seminaris Temàtics d’Aprofundiment sobre la Personalització de l’aprenentatge, l'Aprenentatge competencial a través dels ODS i l’avaluació formativa i formadora.

Per aprofundir en aquests temes es faran 10 seminaris de dues hores cadascuna que es duran a terme entre el 25 d'abril i el 24 de maig del curs 21/22. Es faran online, a través de Streaming en el canal de Youtube del Departament d’Educació Laboratori.
  
Objectius   -Reflexionar sobre el procés d'aprenentatge de l’alumnat com a estratègia per a afavorir l’aprenentatge amb sentit
-La importància de donar resposta als interessos de l’alumnat.
-Connectar amb els aprenentatges de l’alumnat de dins i fora del centre, com ressignificar-los a l’aula per construir coneixement.
-Promoure una cultura avaluativa que garanteixi l’autoregulació de l’aprenentatge de manera transversal en la vida del centre.
-Documentar i recollir evidències mitjançant una avaluació formativa
-Dissenyar processos i estructures que promouen l'equitat, la inclusió i l'aprenentatge expert
-Promoure l’aprenentatge competencial a través dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)
  
Continguts   1.Personalització de l’aprenentatge:
-La reflexió de l'alumnat com a estratègia per a afavorir l’aprenentatge amb sentit
-El pensament crític. Desenvolupament de l’alumnat.
-Connexió d’aprenentatges de dins i fora. Ressignificar i construir coneixement.
-Dissenyar processos i estructures que promouen l'equitat, la inclusió i l'aprenentatge expert

2. Aprenentatge competencial a través dels ODS
-Igualtat de gènere
-Educació de qualitat com a objectiu i com a mitjà
-Salut i Benestar emocional d’infants i joves
-Acció per al clima

3.Avaluació formativa i formadora
-Avaluació formativa i formadora (seguiment i tutorització)
-Documentar i recollir d’evidències.
  
Observacions   Els assistents poden assistir a tants seminaris com vulguin per poder dissenyar el seu propi itinerari personal formatiu. Per certificar han de participar en 5 seminaris i triar una proposta una proposta de treball suggerida per els ponents.

  
Formador/a   J.Oller, M.Solari, A.Membrive, A.Rodríguez, L.Mestres, G. Cebrian,
  
Avaluació   S’ha de lliurar la proposta de treball com a data màxima el 30 de juny de 2022 al correu: laboratori.educacio@gencat.cat.

La proposta de treball s'ha de recollir en un document pdf amb una extensió màxima de dos fulls i com a mínim un full. Lletra Arial i mida 11.

Els apartats que ha de tenir el treball són els següents:
- Títol (especificar el seminari que s’ha triat per desenvolupar l’activitat)
- Autor/s del treball
- Nom i codi del centre
- Correu electrònic de la persona que fa el treball
- Proposta d’implementació:(descripció de les intervencions educatives, activitats, instruments i eines, etc, a partir de la proposta del ponent)







  
Requisits de  certificació   Per a certificar la formació cal fer 15h: assistència a 5 seminaris, més les hores de treball per al desenvolupament d'una proposta de treball.
  
Persones  destinatàries   Docents i altres professionals de l'educació dels centres educatius d'ensenyaments no universitari.
  
E-mail   laboratori.educacio@gencat.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   25/05/2022   1700   1900 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   -   -   -   - 
 Sessió 4   -   -   -   - 
 Sessió 5   dilluns   20/06/2022   1700   1900 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent