9003180545 |
Seminaris Temàtics del Laboratori de Transformació Educativa |
2021-2022 |
Cicle de conferències. Altres |
|
|
|
25/5/2022 - 20/6/2022 (15 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
DEP Departament d'Educació |
|
Via Augusta, 202-226 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei d'Innovació Educativa
|
| |
|
Sessions telemàtiques a través del canal youtube del Laboratori |
| |
Accessos |
Veure Plànol
|
Tipus activitat |
LAB2 Seminaris Temàtics del Laboratori de Transformació Educativa
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
EL Laboratori de Transformació Educativa ofereix uns Seminaris Temàtics d’Aprofundiment sobre la Personalització de l’aprenentatge, l'Aprenentatge competencial a través dels ODS i l’avaluació formativa i formadora.
Per aprofundir en aquests temes es faran 10 seminaris de dues hores cadascuna que es duran a terme entre el 25 d'abril i el 24 de maig del curs 21/22. Es faran online, a través de Streaming en el canal de Youtube del Departament d’Educació Laboratori.
|
| |
Objectius |
-Reflexionar sobre el procés d'aprenentatge de l’alumnat com a estratègia per a afavorir l’aprenentatge amb sentit
-La importància de donar resposta als interessos de l’alumnat.
-Connectar amb els aprenentatges de l’alumnat de dins i fora del centre, com ressignificar-los a l’aula per construir coneixement.
-Promoure una cultura avaluativa que garanteixi l’autoregulació de l’aprenentatge de manera transversal en la vida del centre.
-Documentar i recollir evidències mitjançant una avaluació formativa
-Dissenyar processos i estructures que promouen l'equitat, la inclusió i l'aprenentatge expert
-Promoure l’aprenentatge competencial a través dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)
|
| |
Continguts |
1.Personalització de l’aprenentatge:
-La reflexió de l'alumnat com a estratègia per a afavorir l’aprenentatge amb sentit
-El pensament crític. Desenvolupament de l’alumnat.
-Connexió d’aprenentatges de dins i fora. Ressignificar i construir coneixement.
-Dissenyar processos i estructures que promouen l'equitat, la inclusió i l'aprenentatge expert
2. Aprenentatge competencial a través dels ODS
-Igualtat de gènere
-Educació de qualitat com a objectiu i com a mitjà
-Salut i Benestar emocional d’infants i joves
-Acció per al clima
3.Avaluació formativa i formadora
-Avaluació formativa i formadora (seguiment i tutorització)
-Documentar i recollir d’evidències.
|
| |
Observacions |
Els assistents poden assistir a tants seminaris com vulguin per poder dissenyar el seu propi itinerari personal formatiu. Per certificar han de participar en 5 seminaris i triar una proposta una proposta de treball suggerida per els ponents.
|
| |
Formador/a |
J.Oller, M.Solari, A.Membrive, A.Rodríguez, L.Mestres, G. Cebrian,
|
| |
Avaluació |
S’ha de lliurar la proposta de treball com a data màxima el 30 de juny de 2022 al correu: laboratori.educacio@gencat.cat.
La proposta de treball s'ha de recollir en un document pdf amb una extensió màxima de dos fulls i com a mínim un full. Lletra Arial i mida 11.
Els apartats que ha de tenir el treball són els següents:
- Títol (especificar el seminari que s’ha triat per desenvolupar l’activitat)
- Autor/s del treball
- Nom i codi del centre
- Correu electrònic de la persona que fa el treball
- Proposta d’implementació:(descripció de les intervencions educatives, activitats, instruments i eines, etc, a partir de la proposta del ponent)
|
| |
Requisits de certificació |
Per a certificar la formació cal fer 15h: assistència a 5 seminaris, més les hores de treball per al desenvolupament d'una proposta de treball.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents i altres professionals de l'educació dels centres educatius d'ensenyaments no universitari.
|
| |
E-mail |
laboratori.educacio@gencat.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
25/05/2022 |
1700 |
1900 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
dilluns |
20/06/2022 |
1700 |
1900 |
|
| |